Інформація Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області від 29.11.2018

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України

До уваги платників! Сплачуйте податки за правильними реквізитами

З 02.07.2018 змінено реквізити усіх рахунків для перерахування податків та зборів до державного та місцевих   бюджетів (МФО 899998).

Рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів у 2018 році, які були відкриті за МФО 851011 ( ГУ ДКСУ у Харківській області) закриті 11.09.2018 року.

Кошти, які сплачені платниками після 11.09.2018 на старі рахунки органами ДКСУ повертаються до установ банків.

Але від платників податків продовжують надходити платежі на рахунки, які закриті з 11.09.2018 за МФО 851011 (ГУ ДКСУ у Харківській області).

Просимо забезпечити правильність сплати платежів на нові реквізити рахунків, з метою недопущення виникнення податкового боргу, штрафних санкцій та пені.

З оновленими рахунками можна ознайомитися  на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області» розділ «Бюджетні рахунки» підрозділ «Діючи рахунки» за посиланням: http://kh.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/, а також на офіційних Веб-сторінках головних управлінь Державної казначейської служби України.

 

Власники земельних ділянок на Харківщині сплатили до місцевих бюджетів 261,5 млн.грн.

Мешканці  Харківщини, які мають у власності чи користуванні земельні ділянки, за 10 місяців п.р поповнили бюджети територіальних громад земельним податком на суму 261,5  млн. грн., що на 18,7  млн.грн. більше минулого року.

В Головному управлінні фіскальної служби наголошують, що земельний податок  зараховується  до бюджету територіальної громади за місцем знаходження земельної ділянки. Тому кожний громадянин - землевласник (землекористувач) повинен розуміти, що сплативши  земельний податок, він збільшує фінансовий ресурс  на розвиток території.

Позитивна динаміка надходження податку досягнута, з одного боку,  завдяки підвищенню відповідальності та дисципліни громадян по сплаті податків. З іншого, за рахунок ефективної співпраці фіскальної служби з органами місцевого самоврядування  по адмініструванню цього податку, якісного проведення податкового обліку платників та об’єктів оподаткування, залучення додаткової кількості громадян – землевласників до сплати податку.

 

Харківська митниця інформує: де можна здійснити митне оформлення авто на євро номерах

У зв’язку з набранням чинності законів України стосовно оформлення транспортних засобів на євро номерах,  Харківська митниця ДФС інформує, що на цей час митне оформлення таких транспортних засобів здійснюється на митному посту «Харків-автомобільний».

Однак, у зв’язку з очікуванням збільшення бажаючих здійснити митне оформлення автомобілів іноземної реєстрації на період дії цих законів,  таке оформлення буде здійснюватися також на митному посту «Харків-Центральний». Для здійснення митного оформлення, а також отримання необхідної інформації та консультацій рекомендуємо звертатися:

Митний пост «Харків-автомобільний»: адреса – м.Харків, вул. Академіка Павлова, 88; тел. (057)766-08-55  Митний пост «Харків-Центральний»: адреса – м.Харків, вул. Клочківська, 370; тел. (057)337-66-92

 

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ !

З 1 грудня 2018 року вступає в дію   наказ Міністерства фінансів України   від 17.09.2018 № 763 „Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307”, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.10.2018 за № 1157/32609 (далі – наказ № 763).

Наказом № 763 внесено зміни до форми податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), а також до Порядку заповнення податкової накладної.

Згідно з пунктом 4 наказу № 763, цей наказ набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування (опубліковано 06.11.2018), крім абзацу другого пункту 6 та пункту 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року.

Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

 

Оформлення трудових відносин з працівниками убезпечить бізнес від значних штрафних санкцій 

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області  нагадує платникам податків, що використання неоформлених найманих працівників та виплата їм коштів без відповідної сплати податків та зборів є порушенням трудового та податкового законодавства. 
Штраф становить 30 мінімальних заробітних плат (111 690 гривень) за кожного працівника, з яким не укладено трудової угоди та щодо якого не надіслано повідомлення в органи ДФС. 
Слід зазначити, що нелегальне працевлаштування має негативні наслідки й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, - права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності. Громадяни також втрачають пенсійний стаж та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

 

Щоб уникнути штрафних санкцій своєчасно повідомте органи фіскальної служби про прийняття працівників на роботу

Постановою КМУ від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено наступне.

Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Форма Повідомлення затверджено постановою КМУ від 17 червня 2015 року № 413.

 

Споживачі мають можливість перевірити касовий чек в електронному кабінеті

У відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

Споживачі у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

Також, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Про отримання електронних довірчих послуг

З метою створення сприятливих умов для клієнтів Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС) скасовує обмеження щодо отримання електронних довірчих послуг у межах територіальної одиниці (області) державної реєстрації юридичної особи.

Від 19.11.2018 усі категорії клієнтів мають змогу отримати електронні довірчі послуги у будь-якому представництві АЦСК ІДД ДФС.

Звертаємо увагу, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності.

Вищевказану інформацію розміщено на сторінці АЦСК ІДД ДФС за посиланням https://acskidd.gov.ua/news

Також повідомляємо, що з інформацією щодо режиму роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС, порядку отримання електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) та скасування кваліфікованих сертифікатів можна ознайомитись на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС:

- режим роботи – https://acskidd.gov.ua/contacts.

- отримання ЕДП – https://acskidd.gov.ua/r_kor.

- скасування кваліфікованих сертифікатів – https://acskidd.gov.ua/blokuvannya.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Затверджено узагальнюючу податкову консультацію з податку на прибуток

Наказом Мінфіну від 14.11.2018 року № 887 затверджено  узагальнюючу податкову консультацію з питань щодо застосування положень підпунктів 140.5.4, 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України стосовно визначення податкового (звітного) періоду для коригування фінансового результату до оподаткування (наказ № 887 від 14.11.2018 року).

 

Номер рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ у разі перереєстрації платника, пов’язаної зі зміною адміністративного району, не змінюється

При перереєстрації платника ПДВ, пов’язаної зі зміною адміністративного району, номер рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ не змінюється.

     Відповідно до п. 5 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569), електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників ПДВ, який ДФС надсилає Державному казначейству України не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку.

     У такому реєстрі зазначається, зокрема індивідуальний податковий номер платника податку та дата реєстрації його платником податку.

     Пунктом 7 Порядку № 569 визначено, що у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Новий електронний рахунок відкривається у разі повторної реєстрації особи платником податку (п.8 Порядку № 569).

     Відповідно до п. 4.1 розд. IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.11.2014 № 1130, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130), перереєстрація платника ПДВ проводиться у разі зміни даних про платника ПДВ, зокрема зміни місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов’язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених п.п. 1 п. 3.15 розд. III Положення № 1130.

     Відповідно до п. 4.2 розд. IV Положення № 1130 у разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а тому при перереєстрації платника ПДВ пов’язаної зі зміною адміністративного району статус платника ПДВ зберігається з дати його реєстрації платником ПДВ.

 

Сплата ЄСВ за 2018 рік ФОП на загальній системі оподаткування

Платники ЄСВ, зокрема ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Базою нарахування ЄСВ для ФОП на загальній системі оподаткування є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску .

ФОП на загальній системі оподаткування формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (далі – Звіт), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511, один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

При цьому, граничний термін сплати зобов’язань, визначених ФОП на загальній системі оподаткування у Звіті, при остаточному розрахунку за 2018 рік припадає на граничний термін подання Звіту, тобто 09 лютого 2019 року включно.

Звертаємо увагу, що ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Також нагадуємо, що дізнатися про наявність/відсутність заборгованості з ЄСВ можна особисто звернувшись до органу ДФС з відповідною письмовою заявою, або через «Електронний кабінет», обравши в меню приватної частини кабінету «Стан розрахунків з бюджетом».

Довідково: реквізити рахунків для перерахування ЄСВ не змінилися.  

 

Порядок заповнення платниками податків форми Повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису

Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Згідно з п. 11 розд. ІІІ Порядку для надання права підпису електронних документів (крім заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розд. ІІІ Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) (п. 12 розд. ІІІ Порядку).

Повідомлення може бути направлено через: інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет), програмне забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» або інше програмне забезпечення, яке використовує платник.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації он лайн з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

У розділі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету необхідно створити документ за формою «J(F)1391103 – Повідомлення».

При заповненні реквізитів Повідомлення, зокрема зазначається:

поточна дата та порядковий номер;

найменування (або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) для фізичних осіб) автора;

код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті.

 До табличної частини Повідомлення вноситься інформація:

прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) відповідальної особи, якій надається право підпису електронних документів;

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті;

службове становище фізичної особи, пов’язане з виконанням певних обов’язків у якій-небудь установі, на підприємстві;

тип підпису: Директор/Бухгалтер/Підпис податкових накладних/Печатка/Технологічний сертифікат/Уповноважена особа;

ініціали та прізвище керівника;

посада, ініціали та прізвище виконавця та контактний телефон.

 З метою недопущення помилок при заповненні повідомлення на панелі інструментів необхідно натиснути кнопку «Перевірка». При відсутності помилок активується кнопка «Підписати».

 На сформоване Повідомлення першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – ЕЦП підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) і останньою – електронна печатка (за наявності) (п. 12 розд. ІІІ Порядку).

 

За неподання та несвоєчасне подання податкових декларацій передбачена фінансова відповідальність

Відповідно до п. 110.1 ст. 110 ПКУ платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно із п. 5 підрозд. 10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» ПКУ штрафні санкції, які можуть бути накладені на платників податків за порушення нормативних актів Кабінету Міністрів України, центрального контролюючого органу, положень, прямо передбачених ПКУ, починають застосовуватиcя до таких платників податків за наслідками податкового періоду, наступного за податковим періодом, протягом якого такі акти були введені в дію.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ст. 120 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Отже, за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а саме:

в розмірі 170 гривень, за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку);

в розмірі 1020 гривень при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів – для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.

 

Надмірно сплачені кошти можна повернути платнику податків за його заявою

Повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов’язань платнику податків, що ліквідується можливе у період, що передує зняттю з обліку в контролюючих органах та виключно на підставі заяви платника податків.

Відповідно до п. 97.6 ст. 97 ПКУ, у разі якщо суми надміру сплачених грошових зобов’язань або суми невідшкодованих податків з відповідного бюджету перевищують суми грошових зобов’язань або податкового боргу перед таким бюджетом, суми перевищення використовуються для погашення грошових зобов’язань або податкового боргу перед іншими бюджетами, а за відсутності таких зобов’язань (боргу) перераховуються у розпорядження такого платника податків.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється на підставі заяви платника податку, яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення .

При цьому, після припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання та кошти єдиного внеску (у разі відсутності заяви платника податків про їх повернення) списуються до бюджету та до фондів соціального страхування за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС.

 

Як виправити помилку, допущену при заповненні скарги на рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН?

Електронний формат Скарги розміщений на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність /Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів).

 Для створення та надсилання скарги з додатками платники податків можуть використовувати Електронний кабінет. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою у мережі Інтернет: https://cabinet.sfs.gov.ua або через головну сторінку офіційного веб-порталу ДФС, де розміщено посилання на Електронний кабінет.

 Для формування Скарги в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
          Після отримання ДФС електронного документа скарги з додатками та надсилання платнику 1-шої квитанції, здійснюється перевірка даних скарги, які визначені п.10 Порядку (за виключенням інформації про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу; відомостей про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку; вимог платника, який подає скаргу, електронної адреси, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги), на відповідність даним ДФС.
  У випадку виявлення розбіжностей платнику направляється 2-га квитанція з повідомленням про помилки.

Після їх усунення та в межах передбаченого п. 3 Порядку строку платник податку повторно направляє до ДФС скаргу з додатками. Якщо розбіжності відсутні – скарга реєструється в ДФС.

 Звертаємо увагу, що Порядком не передбачено можливості виправлення помилок допущених при заповненні скарги після реєстрації такої скарги в ДФС.

 Проте, відповідно до п. 14 Порядку, скарга залишається без розгляду у разі, коли до прийняття рішення комісією ДФС з питань розгляду скарг до зазначеної комісії надійшла заява платника податку про відмову від поданої ним скарги.

 Отже, платник податків може скористатися правом залишити скаргу без розгляду та в межах строку, який передбачений п. 3 Порядку, повторно її подати до Комісії ДФС з питань розгляду скарг.

 

У який термін до органу ДФС надається ліквідаційний баланс юридичної особи?

Част.5 ст. 14 розд.ІУ Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що у разі ліквідації підприємства ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс та у випадках, передбачених Законом № 996, публікує його протягом 45 днів після затвердження.

Відповідно до част.8 ст. 111 ЦКУ ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред’явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів (част.11 ст. 111 ЦКУ).

Тобто, до моменту зняття з обліку юридичної особи як платника податків, зборів, обов’язкових платежів ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов’язана здійснювати розрахунок зобов’язань щодо таких податків, зборів, обов’язкових платежів, сплачувати їх і подавати відповідну звітність.

 Комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором) платника податків складається ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс.

 У ліквідаційному балансі, який затверджується учасниками юридичної особи або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, відображаються результати прийнятих рішень про стягнення боргів, розподілення активів, власного капіталу та погашення (списання) зобов’язань, що повинно привести до відсутності активів, власного капіталу і зобов’язань ліквідованого підприємства на заключну дату складання ліквідаційного балансу.

 До органу ДФС подається тільки один ліквідаційний баланс – на дату прийняття рішення про ліквідацію у вигляді комплекту річної фінансової звітності, та за наявності копії передавального акта або розподільчого балансу.

 

ІІІ. Лозівського управління: інформація для підприємців та громадян

 

Які ФОП – платники єдиного податку можуть не застосовувати РРО

Згідно з п. 296.10 ст. 296 ПКУ, реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстраціїсуб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту –  реалізація таких товарів здійснюється виключно із застосуванням  реєстраторів розрахункових операцій, незалежно від обраної ФОПом групи платників єдиного податку.  

 

До уваги ФО, які здійснюють незалежну професійну діяльність

Пунктом. 6.8 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (зі змінами та доповненнями) передбачено, що якщо робоче місце нотаріуса знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання, то нотаріус повинен стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням свого робочого місця, відповідно до розд. IV ПКУ.

Взяття на облік за неосновним місцем обліку приватного нотаріуса може бути здійснене на підставі заяви за ф. № 5-ОПП, поданої нотаріусом відповідно до п. 6.7 розд. VI Порядку № 1588, та якщо у такій заяві платник зазначив про бажання стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням робочого місця.

Взяття на облік за неосновним місцем обліку також може бути здійснене на підставі:

- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф. № 20-ОПП, яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, в разі зазначення у повідомленні контролюючого органу, у якому платник податків бажає стати на облік за неосновним місцем обліку.

-  заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку за ф. № 17-ОПП, яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.

У разі, якщо платник зазначив контролюючий орган, у якому він бажає стати на облік за неосновним місцем обліку у повідомленні за ф. № 20-ОПП або заяві за ф. № 5-ОПП, він звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. № 17-ОПП.Тобто, якщо місце проживання платника податку не змінилося, а змінилася адреса робочого місця, платник подає до ДПІ за основним місцем обліку заяву за ф. № 5-ОПП з оновленою інформацією про робоче місце або повідомлення за ф. № 20-ОПП про зміну даних про об’єкт оподаткування.

Якщо змінилося робоче місце платника податків, яке знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання або розташування попереднього робочого місця, такий платник податків повинен протягом 10-ти робочих днів після зміни місцезнаходження подати один із наступних документів:

- заяви за ф. № 17-ОПП яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку;

- повідомлення за ф. № 20-ОПП яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку;

-  заяву за ф. № 5-ОПП, подану приватним нотаріусом до контролюючого органу за основним місцем обліку.

До уваги громадян, які несвоєчасно сплатили земельний податок

Усім громадянам, які повинні сплатити земельний податок у 2018 році, органами фіскальної служби були направлені податкові повідомлення – рішення (далі повідомлення). Сплатити  податок необхідно було  протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення.

Більшість громадян – платників своєчасно виконали  свій обов’язок по сплаті земельного податку. Але є  й такі, які зволікають зі сплатою податку з різних причин  і до сьогодні ще не перерахували його  до бюджету.   Такі громадяни  потрапили до переліку боржників. А це призводить до нарахування штрафів та   пені.

У разі, якщо у власності (користуванні) перебуває земельна ділянка і громадянин не відноситься до пільгової категорії, а  повідомлення не надходило, слід звернутися до Центру обслуговування  платників за місцем знаходження земельної ділянки і з’ясувати чи нараховувався  земельний податок.

До органу фіскальної служби слід  завітати і тим громадянам, які  змінили місце реєстрації. Можливо, що таким землевласникам були направлені  повідомлення  за попередньою адресою. В такому випадку поштовим відділенням повідомлення повернулося до фіскального органу з відміткою  про відсутність платника за вказаною адресою. 

Крім того, звертаємо увагу громадян на зміну з 11 вересня п.р. бюджетних рахунків, зокрема на які зараховується земельний податок.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків  розміщена  на суб –сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області» в розділі «Бюджетні рахунки». Сплачені кошти на неправильні реквізити бюджетних рахунків не зараховуються до бюджету, а повертаються казначейством до банківських установ.

З метою уникнення виникнення податкового боргу та нарахування штрафних санкцій пропонуємо громадянам, які сплатили податок  після 11 вересня п.р., звернутися до фіскального органу для проведення звірки стану розрахунків з бюджетом.

 

Неповнолітня дитина отримує подарунок (спадщину) – батьки подають декларацію

Батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини) від особи не першого/другого ступеня споріднення, повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

 

Право уповноваженої особи подати за фізособу заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування

Уповноважена особа, яка має нотаріально посвідчене доручення щодо представлення інтересів платника податків в контролюючих органах та здійснення відповідних правочинів, може подати за фізичну особу заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Четверта група єдиного податку: строки сплати податкового зобов’язання

Відповідно до п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПКУ платники єдиного податку IV групи сплачують єдиний податок щоквартально протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:

- у I кварталі – 10 відсотків;

- у II кварталі – 10 відсотків;

- у III кварталі – 50 відсотків;

- у IV кварталі – 30 відсотків.

Платники єдиного податку IV групи, зокрема, юридичні особи, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення у звітному податковому періоді, у тому числі за набуті ними площі нових земельних ділянок, вперше сплачують податок протягом 30-ти календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, в якому відбулося таке обрання/перехід, та в якому відбулося утворення (виникнення права на земельну ділянку), а надалі – у порядку, визначеному п.п. 295.9.2 п. 295.9 ст. 295 ПКУ (п.п. 295.9.3 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).

Платники єдиного податку IV групи перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки (п.п. 295.9.8 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).

Офіційно оформлені трудові відносини – захист соціальних гарантій громадян

Відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу ДФС.

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників, а саме:

- відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника;

- відсутність права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів);

- відсутність страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

- відсутність права на оплату листків непрацездатності

- втрата громадянами пенсійного стажу та можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

Отже, для оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір;

- оформити наказ про прийняття на роботу;

- повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу до початку трудових відносин (форма повідомлення затверджена постановою КМУ від 17 червня 2015 року № 413.

Звертаємо увагу, що відповідно до розпорядження КМУ від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження № 649-р) Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування проводяться комплексні заходи, спрямовані на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Розпорядженням № 649-р передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці.