Інформація Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області від 19,12.2018

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України

Увага! Сплатити податки необхідно до 28 грудня

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області інформує платників податків, що відповідно до норм ПКУ термін сплати податків і зборів, якщо останній день сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день не переноситься, а податкові зобов’язання сплачуються напередодні встановленого граничного терміну.

Необхідно враховувати, що для святкування 25 грудня 2018 року Різдва Христового, католицького, робочий день 24 грудня, понеділок, перенесено на суботу 22 грудня. А для святкування Нового року 1 січня 2019 року, робочий день 31 грудня 2018 року, понеділок, перенесено на суботу 29 грудня 2018 року. Перенесення встановлено розпорядженням КМУ від 11.01.2018 №1-р «Про перенесення робочих днів у 2018 році».

З метою вчасного здійснення розрахунків та надходження коштів до бюджету, недопущення формування податкового боргу, рекомендуємо здійснити всі необхідні податкові платежі до 28 грудня 2018 року. 

Не залишайте сплату на останній день - У НОВИЙ РІК ВВІЙДІТЬ БЕЗ БОРГІВ!

До місцевого бюджету Харківської області зараховано 673 мільйони гривень рентної плати

В Головному управлінні фіскальної служби Харківщини проінформували щодо надходжень рентної плати. Так, за січень-листопад п.р. до Державного бюджету України надійшло рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату  11,4 млрд. грн.

Завдяки механізму розподілу рентної плати за видобуток нафти та газу, який запрацював з початку цього року, до місцевих бюджетів Харківської області з початку року  надійшло більш ніж півмільярда гривень (672,9 млн. грн.).

 

Оприлюднено Закон України «Про Державний бюджет на 2019 рік»

12.12.2018 у офіційному виданні «Голос України» № 237-238 опубліковано Закон України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (далі – Закон № 2629).

Основні показники та мінімуми, які закладено Законом № 2629:

- прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі (ст.7):

- з 1 січня 2019 року – 1 853 гривні;

- з 1 липня – 1 936 гривень;

- з 1 грудня – 2 027 гривень;

- для основних соціальних і демографічних груп населення:

- дітей віком до 6 років:

- з 1 січня 2019 року – 1 626 гривень;

- з 1 липня – 1 699 гривень;

- з 1 грудня – 1 779 гривень;

- дітей віком від 6 до 18 років:

- з 1 січня 2019 року – 2 027 гривень,

- з 1 липня – 2 118 гривень,

- з 1 грудня – 2 218 гривень;

- працездатних осіб:

- з 1 січня 2019 року – 1 921 гривня,

- з 1 липня – 2 007 гривень,

- з 1 грудня – 2 102 гривні;

- осіб, які втратили працездатність:

- з 1 січня 2019 року – 1 497 гривень;

- з 1 липня – 1 564 гривні;

- з 1 грудня – 1 638 гривень;

- мінімальну заробітну плату (ст.8) встановлено у 2019 році:

- у місячному розмірі: з 1 січня – 4 173 гривні;

- у погодинному розмірі: з 1 січня – 25,13 гривні.

Слід зауважити, що прожитковий мінімум працездатної особи впливає, зокрема, на розрахунок:

· єдиного податку для платників 1 групи;

· базової податкової соціальної пільги (застосовується при розрахунку податку на доходи фізичних осіб)

· граничної суми доходу для отримання податкової соціальної пільги.

 Мінімальна заробітна плата впливає, зокрема, на:

· розрахунок єдиного податку для платників 2 групи;

· розмір добових по Україні відповідно до ПКУ;

· збір за місця для паркування транспортних засобів;

· податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

· штрафи за неподання звіту про контрольовані операції;

· розмір максимальної величини бази нарахування ЄСВ;

· штрафи за порушення законодавства про працю.

 

 Офіційне працевлаштування – захист соціальних інтересів громадян

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області вкотре нагадує про те, що нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника – права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності. Громадяни також втрачають пенсійний стаж та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи. Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників. Офіційно ж оформлені трудові відносини надають можливість громадянам відстоювати свої права у судах у разі конфлікту з роботодавцем.

Виявлення порушників податкового законодавства в частині виплати заробітної плати – один з кроків захисту інтересів працівників. І тому працівники фіскальної служби приймають участь у діяльності робочих груп, створених при райдержадміністраціях з метою виявлення найманих працівників, які працюють неофіційно. Також значна увага надається проведенню роз’яснювальної роботи серед роботодавців для забезпечення підвищення рівня заробітної плати найманих працівників. Крім того, відомості про виявлені порушення трудового законодавства та законодавства про працю фіскальною службою передаються до органів Держпраці. Про факти порушень податкового законодавства з боку роботодавців громадяни можуть повідомити на «гарячу лінію» ДФС України за телефоном 0800-501-007.

 

Переваги офіційного працевлаштування

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу, що соціальний захист сьогодні та пенсійне забезпечення у майбутньому залежить, насамперед, від свідомої громадської позиції самих працюючих. Перш ніж погодитись на пропозицію одержувати заробітну плату «у конверті», варто замислитися над перевагами офіційного працевлаштування. 
Так, після офіційного укладення трудового договору працівник відповідно до вимог Кодекса законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями (далі – КЗпП) користується такими правами: 
- на гарантований розмір заробітної плати, у тому числі на доплати, надбавки й заохочувальні виплати; 
- на відпустку (основну, додаткову та без збереження заробітної плати, відпустку у звя’зку з вагітністю та пологами); 
- на скорочений робочий час, на вихідні і св’яткові дні; 
- на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;
- на допомогу у зв’язку з безробіттям; 
- на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань; 
- на зарахування стажу роботи. 
Офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника у разі, якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати, відмовляється оплатити виконану роботу, не додержується інших своїх зобов’язань. У таких випадках трудові спори між найманим працівником і роботодавцем розглядаються у судовому порядку. 
Нагадуємо, що за кожного неоформленого працівника, якого допустили до роботи без укладення трудового договору та повідомлення органів ДФС юридичні та ФОП несуть відповідальність у вигляді штрафних санкцій, а саме: відповідно до ст. 265 КЗпП – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати встановленої законом на момент виявлення порушення (у 2018 році – 111 690 грн). 
Також застосовується адміністративна відповідальність до керівника, а саме: відповідно до частини 1 ст. 41 КУпроАП – від 500 до 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (у 2018 році – від 8500 до 17 000 грн). 
Отже, тільки офіційне оформленння трудових відносин є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу.

 

Платникам ЄСВ

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу платників податків стосовно приймання та обробки звітності з ЄСВ .

Особливості подання Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ передбачено Порядком №435.

Звіт до органів ДФС подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за основним місцем взяття на облік як платника ЄСВ в органах фіскальної служби, зокрема засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством (пункт 1 розділу ІІ Порядку №435).

Подання звітності на паперових носіях потребує додаткового використання робочого часу як платників ЄСВ так і працівників органів ДФС. З метою економії часу при складанні і при поданні звітності ДФС України створений електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» (http://cabinet sfs.gov.ua), який надає можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність з єдиного внеску платниками самостійно.

 

Звітування через «Електронний кабінет платника податків» завадить допущенню помилок

Фахівці Дрогобицького управління інформують, що платники єдиного внеску зобов'язані подавати звітність та сплачувати до дфс за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими законодавчо.

Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого ЄСВ (далі – Порядок), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, визначає процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) до Державної фіскальної служби України.

Відповідно до Порядку, Звіт до органів дфс подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в один із таких способів:

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством;

- на паперових носіях, завірений підписом керівника страхувальника та скріплений печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;

- на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п'яти;

- надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення за умови, що у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п'яти.

Зауважимо, що при надсиланні Звіту поштою страхувальник зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного органу дфс не пізніше ніж за 10 днів до закінчення граничного строку подання Звіту.

Звіт страхувальником має подаватися в повному обсязі. Звіт, складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов'язкових реквізитів, та поданий без необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.

Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник.

Форми та строки подання звіту платниками єдиного внеску передбачено розділом III Порядку.

З метою економії часу при складанні і поданні звітності, платники єдиного внеску мають змогу подавати звіти за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника податків», який доступний за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua.

Даний сервіс надає можливість в зручний для платника час самостійно створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність.

 

План-графік перевірок платників податків на 2018 рік: чергове оновлення

ДФС України вчергове оновила план-графік перевірок на поточний 2018 р.

13 грудня на офіційному сайті Служби оприлюднено оновлені (станом на 13.12.2018 р.) його розділи:

Згідно з оновленим планом-графіком у 2018 р. відбудеться 6 000 планових податкових перевірок, що на 2 631 перевірку менше, ніж у плані-графіку за листопад. 

Щодо плану-графіка перевірок на 2019 р., то його ДФС України має оприлюднити до 25 грудня. 

 

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

У яких випадках податкова звітність вважається прийнятою контролюючим органом, у тому числі якщо подана в електронному вигляді?

Податкова декларація, надана платником, вважається прийнятою, зокрема:

за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою;

 у разі, якщо контролюючий орган не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або не надсилає його платнику податків у встановлений строк.

Разом з тим слід зазначити, що на примірнику податкової звітності, що залишається у платника податків і був наданий, за його бажанням проставляється штамп «ОТРИМАНО».

Відповідно до п.49.9 ст.49 ПКУ за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

 

 Виправлення помилки, допущеної при заповненні скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, не передбачено

Виправлення помилок, допущених при заповненні скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, після реєстрації такої скарги в ДФС, не передбачено Порядком розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, який затверджено постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117.

Відповідно до п.п. 56.23.2 п. 56.23 ст. 56 ПКУ скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН (далі – Скарга) розглядається в порядку, визначеному КМУ, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 Згідно з п. 5 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, який затверджено постановою КМУвід 21 лютого 2018 року № 117 (далі – Порядок), скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням, зокрема, вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

 Електронний формат Скарги розміщений на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність /Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів).

 Для створення та надсилання скарги з додатками платники податків можуть використовувати Електронний кабінет. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою у мережі Інтернет: https://cabinet.sfs.gov.ua або через головну сторінку офіційного веб-порталу ДФС, де розміщено посилання на Електронний кабінет.

Також для формування Скарги в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

 Після отримання ДФС електронного документа скарги з додатками та надсилання платнику першої квитанції, здійснюється перевірка даних скарги, які визначені п. 10 Порядку (за виключенням інформації про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу; відомостей про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку; вимог платника податку, який подає скаргу, електронної адреси, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги), на відповідність даним ДФС.

 У випадку виявлення розбіжностей платнику направляється друга квитанція з повідомленням про помилки.

 Після їх усунення та в межах передбаченого п. 3 Порядку строку платник податку повторно направляє до ДФС скаргу з додатками. Якщо розбіжності відсутні – скарга реєструється в ДФС.

Звертаємо увагу, що Порядком не передбачено можливості виправлення помилок допущених при заповненні скарги після реєстрації такої скарги в ДФС.

Проте, відповідно до п. 14 Порядку, скарга залишається без розгляду у разі, коли до прийняття рішення комісією ДФС з питань розгляду скарг до зазначеної комісії надійшла заява платника податку про відмову від поданої ним скарги.

 Таким чином, платник податків може скористатися правом залишити скаргу без розгляду та в межах строку, який передбачений п. 3 Порядку, повторно її подати до Комісії ДФС з питань розгляду скарг.

 

Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ законодавством не передбачено

Чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості з його сплати.

Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону № 2464 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

За наявності у платника податків одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

 

Найманий працівник відпрацював неповний місяць та звільнився  - яким чином йому нараховується ЄВ

Відповідно ч.5 ст. 8 Закону №2464, у разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄВ.
       Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.

 У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума ЄВ розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

 

Отримання послуг ФОП-неплатником ПДВ від нерезидента

Будь-яка фізична особа — підприємець, у тому числі, яка знаходиться на спрощеній системі оподаткування та не зареєстрована як платник ПДВ, що отримує послуги від нерезидента, місце постачання яких визначено на митній території України, є податковим агентом такого нерезидента в частині нарахування та сплати ПДВ до бюджету за такими операціями незалежно від суми здійснюваних операцій./ІПК від 15.11.2018 р. № 4831/Н/99-99-13-01-02-14/ІПК/

 

Звільнення від ПДВ послуг з перевезення пасажирів

ДФС України стверджує, що звільнення від оподаткування ПДВ, передбачене пп. 197.1.8 ст. 197 ПКУ, може застосовуватись до операцій з надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у випадку, якщо послуги з перевезення здійснюються у межах населеного пункту та тарифи на такі перевезення встановлено уповноваженим органом. Усі інші операції з надання послуг з перевезення пасажирів на митній території України, крім перелічених звільнених від оподаткування операцій, підлягають оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 %./ІПК від 26.11.2018 р. № 4963/6/99/99-15-03-02-15/ІПК/

 

Оплата за рахунок бюджетних коштів

У разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів датою виникнення податкових зобов’язань є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом. Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Державного казначейства України./ІПК від 26.11.2018 р. № 4965/6/99-99-15-03-02-15/ІПК/

 

Безоплатна передача обладнання у користування за договором позички

Операція з безоплатної передачі обладнання за договором позички у строкове користування (передбачає його повернення) без переходу на нього права власності не є об’єктом оподаткування ПДВ у розумінні п. 185.1 ПКУ, оскільки така операція не відповідає поняттю операцій з постачання товарів/послуг, наведеному у пп. 14.1.185 та пп. 14.1.191 ст. 14 ПКУ.

При цьому операція платника податку з надання позички (надання послуг з оренди обладнання), у тому числі на безоплатній основі, місцем надання якої визначено митну територію України, є об’єктом оподаткування ПДВ та підлягає оподаткуванню у загальновстановленому порядку за ставкою 20 %, виходячи з бази оподаткування ПДВ, визначеної відповідно до п. 188.1 ПКУ, незалежно від того, хто є власником такого обладнання./ІПК від 29.11.2018 р. № 5015/6/99-99-15-03-02-15/ІПК/

 

Виправлення самостійно виявленої помилки в декларації

ДФС України повідомлено, що сплата податку на прибуток та авансових внесків, нарахованих на суму дивідендів та прирівняних до них платежів здійснюється за різними кодами виду сплати. У разі якщо у майбутніх податкових періодах платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточню­ючий розрахунок до такої податкової декларації за формою, що є чинною на час подання уточнюючого розрахунку. 

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені./ІПК від 27.11.2018 р. № 4979/6/99-99-15-02-01-15/ІПК/

 

Дивіденди за період 2016 — 2017 рр.: ставка ПДФО

Доходи у вигляді дивідендів, нараховані суб’єктом господарювання — платником єдиного податку за період 2016 — 2017 рр., оподатковуються ПДФО за ставкою 9 %. 

Крім того, дивіденди, нараховані платникові податку за акціями або іншими корпоративними правами, що мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, оподатковуються за ставкою 18 %./ІПК від 28.11.2018 р. № 4991/10/26-15-13-06-12-ІПК/

 

Подання звіту з ЄСВ підприємцем, що не провадить діяльність

ФОП, який обрав спрощену систему оподаткування, зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ, сума якого не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску, та подавати звіт до органів доходів і зборів незалежно від того, провадить він господарську діяльність чи ні./ІПК від 29.11.2018 р. № 5004/Г/99-99-13-02-03-14/ІПК/

 

Подання форми № 1ДФ за основним/неосновним місцем обліку

ДФС зазначила, що податковий агент, який нараховує ПДФО з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв) та сплачує його до відповідного бюджету за місцезнаход­женням таких об’єктів оренди, зобов’я­заний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням таких об’єктів оренди. 

При цьому форма № 1ДФ подається у вигляді окремої порції до контролю­ючого органу за своїм місцезнаходженням (основне місце обліку) та надсилається копія такої форми до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису) земельних ділянок, земельних часток (паїв) (не­основне місце обліку)./ІПК від 29.11.2018 р. № 5018/6/99-99-13-01-01-15/ІПК/

 

ПДФО за найманих працівників підрозділу

Юридична особа, яка створює підрозділ із використанням праці найманих осіб за місцезнаходженням (розташуванням) на іншій території, ніж така юридична особа, і не уповноважений нею нараховувати (сплачувати) ПДФО, то цей податок, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу./ІПК від 29.11.2018 р. № 5019/6/99-99-13-01-01-15/ІПК/

 

Звільнення від сплати

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадало, що звільнення від сплати земельного податку поширюється на платників за умови використання ними земельної ділянки для провадження господарської діяльності. Тобто якщо надання нерухомого майна у оренду є одним з видів господарської діяльності платника, то у разі надання в оренду належної йому частини будівлі підставою для звільнення від сплати земельного податку є цивільно-правова угода, дія якої поширюється не тільки на частину будівлі, а й на земельну ділянку, на якій ця будівля розташована./ІПК від 29.11.2018 р. № 5020/ІПК/04-36-12-04-21/

 

Подання уточненої декларації

Чи подавати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю у разі наявності у користуванні земельної ділянки, інформація про яку не внесена до Держземкадастру та по якій відсутній код класифікації видів цільового призначення земель? ДФС України вважає, що підставою для надання уточнюючої податкової декларації з плати за землю є наявність рішення ради про затвердження технічної документації з НГО, яке набрало чинності, та наявність витягу з технічної документації про НГО./ІПК від 27.11.2018 р. № 4986/6/99-99-12-02-03-15/ІПК/

 

Оплата за товар після зміни системи оподаткування

ГУ ДФС у Полтавській області пояснило, що у разі відвантаження товарів під час перебування на спрощеній системі оподаткування, але отримання оплати за них після переходу на загальну систему оподаткування об’єкт оподаткування єдиним податком не виникає./ІПК від 26.11.2018 р. № 4954/ІПК/16-31-12-04-23/

 

Виїзна торгівля продовольчими товарами

ФОП — платники єдиного податку другої групи, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн, при здійсненні виїзної торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів) мають право не застосовувати РРО. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн такі ФОП при проведенні розрахунків у разі здійснення торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів) зобов’язані застосовувати РРО або використовувати РК та КОРО, дотримуючись умов та форм, визначених постановою КМУ від 23.08.2000 р. № 1336./ІПК від 22.11.2018 р. № 4920/Г/99-99-14-05-01-14/ІПК/

 

 

 

 

 

ІІІ. Лозівського управління: інформація для підприємців та громадян

 

Тиждень права: Отримання індивідуальної податкової консультації

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області  надає роз’яснення з актуальних питань реалізації прав і свобод людини та правозахисної діяльності в органах ДФС. Отже, розглянемо як отримати індивідуальну податкову консультацію в контролюючому органі, зокрема у фіскальній службі.

Індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі.

За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим цього пункту.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:

найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

підпис платника податків;

дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вказаним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".

21 грудня 2018 року - останній день подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2019 року

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Форма та порядок надання заяви затверджені наказом МФУ від 20.12.11 №1675.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1537-11 

Для добровільної відмови від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2019 року заява повинна бути подана не пізніше 21 грудня 2018 року. Зазначена норма передбачена п.п. 298.2.1 та 298.2.2 ст. 298 ПКУ.

 

Хто має сплачувати податок на житлову нерухомість?

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що  платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є  фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюють органи фіскальної служби за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування (загальної площі об’єкта житлової нерухомості, або його часток), зменшеної на пільгову площу, розмір якої визначений п.п.266.4.1 п.266.4 ст.266 ПКУ:

а)  для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Вищезазначені пільги, передбачені для фізичних осіб, не застосовуються до:

-об'єкта/об'єктів, площа яких перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої п.п.266.4.1 п.266.4 ст.266 ПКУ;

-об'єкта/об'єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності)  - п.п.266.4.3 п.266.4 ст.266 ПКУ.

 

Для отримання податкової знижки за 2018 рік необхідно подати декларацію не пізніше 29 грудня

Повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку. Згідно з положеннями ст. 166 ПКУ платники податку на доходи фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи декларацію до 31 грудня року наступного за звітним.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб'єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п. 166.3 ст. 166 ПКУ. Серед основних, відшкодування частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом; суму коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям; суму коштів, сплачених платником податку за навчання на користь вітчизняних закладів освіти; суму витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків; оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;оплату вартості державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;суму коштів, сплачених платником податку у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу.